Przedstawiamy dziewiątą edycję największego festiwalu gier planszowych na Pomorzu Środkowym. Zapraszamy wszystkich fanów wspólnego spędzania czasu przy planszy i nie tylko!
31 marca w godzinach 15:00 - 20:00
Młodzieżowe Centrum Kultury
al. 3 Maja 22
76 - 200 Słupsk
Rozgrzewka:
Gminny Ośrodek Kultury w Główczycach
31 marca od godziny 11:00 - ?
Na imprezę zapraszamy dzieci, młodzież i dorosłych w wieku od lat 5 do 105. Wstęp wolny - wystarczy uśmiech i chęć poznania nowych, ciekawych gier.
Podczas spotkania będzie możliwość zagrania w ponad 100 gier planszowych w tym w takie hity jak:
Jenga - Gra składa się z drewnianych klocków ułożonych w wieżę (3 klocki na piętro). Gracze na przemian wyciągają jeden klocek z dowolnego piętra wieży i kładą go na szczycie, uważając, by wieża się nie zawaliła. Każdy kolejny gracz ma trudniejsze zadanie, a wieża potrafi zachować równowagę nawet gdy jest dwa razy wyższa niż na starcie!
Rój (The Hive) - Celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów. Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. W swoim ruchu mogą albo dołożyć owada do roju, albo przesunąć jedną z wcześniej zagranych płytek. Każda płytka posiada unikalny sposób poruszenia (jak w szachach) naśladujący ruch przedstawionego na niej owada. Na przykład, konik polny jest jedynym owadem potrafiącym przeskakiwać inne płytki.
Kolejka - Gra planszowa ?Kolejka? opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL. Zadanie graczy (od 2 do 5) wydaje się proste. Muszą wysłać swoją, złożona z pięciu pionków, rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z wylosowanej listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste? Gracze ustawiają swoje pionki w kolejkach, nie wiedząc z początku do którego sklepu zostanie dostarczony towar. Napięcie rośnie, gdy odsłania się karty dostawy towaru i okazuje się, że kart towaru starczy tylko dla kilku szczęśliwców, stojących najbliżej drzwi do sklepu. Kolejka zaczyna napierać na drzwi, bo każdy chce być pierwszy.
Wsiąść do pociągu: Europa (Ticket to ride) - to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. Wsiąść do pociągu: Europa to gra prosta i elegancka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, spodoba się też doświadczonym graczom.
Blefuj - W trakcie rozgrywki gracze przekazują między sobą zakryte karty - informując jednocześnie co znajduje się na danej karcie - np. Żaba. Nie muszą jednak mówić prawdy, a osoba, która otrzymała kartę może spróbować zgadywać czy graczy blefuje lub podejrzeć ją i samemu zablefować do następnej osoby (np. z pokerową miną stwierdzając, że to nie Żaba tylko Skorpion). Wolisz blefować czy zgadywać? Ty wybierasz! Dowiedz się jak dobrymi kłamcami są Twoi znajomi :-)
Story Cubes - Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Rzuć wszystkimi dziewięcioma kostkami. Rozpocznij swoje opowiadanie od "Dawno, dawno temu" lub jeśli wolisz "Pewnego razu". Następnie opowiedz historię w oparciu o dziewięć obrazów, które wypadły na kostkach. Zacznij od dowolnego z nich, najlepiej od tego, który jako pierwszy przykuł twoją uwagę. Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w twojej głowie!
Awans - gra służy przybliżeniu młodzieży polskich stopni wojskowych z 1939 r. Grając kartami z naramiennikami od szeregowca do marszałka Polski, gracze poruszają się po planszy przedstawiającej szczeble wojskowej hierarchii. Do gry dołączone są biogramy i zdjęcia uczestników kampanii wrześniowej oraz krótkie opracowanie historyczne na temat polskich stopni wojskowych w dwudziestoleciu międzywojennym.
Zmiennicy - W grze Zmiennicy gracze prowadząc swoje taksówki, zabierają i przewożą pasażerów (Głównych Pasażerów i Łebków). Za ich przewiezienie otrzymują zapłatę. Muszą się jednak spieszyć, gdyż telefon w centrali Warszawskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego (WPT) urywa się od wezwań zniecierpliwionych klientów (w grze są to Główni Pasażerowie, którzy oczekują na taksówkę). Jeśli nie doczekają się w określonym czasie na transport, złożą Skargę. W zależności od Roli Społecznej i współczynnika Skargi ich zażalenia mogą być mniej lub bardziej odczuwalne dla Graczy . Gdy wyrozumiałość kierownictwa WPT zostanie wyczerpana, a liczba Skarg przekroczy obowiązujące normy, gra się skończy porażką wszystkich Graczy. Zanim Skargi Głównych Pasażerów zakończą grę, jeden z Graczy może osiągnąć zwycięstwo gromadząc określoną sumę pieniędzy.
Tokaido - Zbieraj wszystkie pamiątki podczas swojej wyprawy, a jeśli natkniesz się na mieszkańców, nie zmarnuj okazji do ciekawej rozmowy. Korzystaj z dobrodziejstw, które napotkasz na swej drodze, od zbawiennego spokoju gorących źródeł, aż do wielu rozkoszy kulinarnych, których dozna Twoje podniebienie. Czas jest Twoim największym sprzymierzeńcem. Bądź przewidujący, uważny i cierpliwy, aby niczego nie przeoczyć. Delektuj się doznaniami, a powrócisz z tej podróży bogatszy o najróżniejsze doświadczenia.
Abalone - Dwóch graczy zasiada do sześciokątnej planszy z wgłębieniami, w której umieszcza się po 14 białych kul i 14 czarnych. Gracze na przemian popychają swoje kule tak, aby ostatecznie wypchnąć poza planszę 6 kul przeciwnika. Przepycha się 1,2 lub 3 swoje bile (znajdujące się w jednej linii) do przodu, do tyłu lub na boki, przy czym 2 moje bile mogą popchnąć 1 bilę przeciwnika, 3 moje bile mogą popchnąć do 2 bil przeciwnika.
Palce w pralce - "Palce w pralce" to szalona, imprezowa gra dla każdego. Wyjmij ręce z kieszeni... Włącz się w rytm i postaraj ani razu się nie pomylić !"Palce w pralce" to gra, w której gracze klaszczą w rytm klasycznego utworu We Will Rock You. Jednocześnie pokazują gesty, które mają na swoich kartach i przekazują kolejkę dalej ? wywołując innych graczy ich gestami. Wywołany gracz musi odpowiedzieć swoim gestem i przekazać kolejkę do kolejnej, wybranej osoby
Fauna - to wyjątkowa gra rodzinna - zadaniem graczy jest zgadywanie jaką wagę / długość mają różne egzotyczne zwierzęta oraz jakie obszary zamieszkują. W grze występują dwa rodzaje zwierząt - łatwiejsze i trudniejsze. Jednak nawet te łatwiejsze będą stanowić nie lada wyzwanie - z pewnością nie każdy wie gdzie żyje Salamandra czarna czy ile waży Żaba rycząca!
Znaj znak - Gracze mają za zadanie jak najszybciej znaleźć wspólny symbol na dwóch leżących na stole kartach i podać jego nazwę. Jeżeli graczowi się to uda, kartę musi zabrać przeciwnik. Jeżeli gracz nie zna nazwy symbolu, to może ją przeczytać a na stół wykłada nowa kartę i gra toczy się dalej. Wygrywa ten kto pierwszy pozbędzie się wszystkich pięciu kart.
Jungle Speed - Gra, w której liczy się zręczność, spostrzegawczość i szybkość. Każdy z graczy dostaje karty, których musi się pozbyć podczas gry ? aby to zrobić, trzeba w odpowiednim momencie złapać drewniany "totem". Jeśli gracz złapie go w złym momencie, albo w ogóle tego nie zrobi - będzie musiał wziąć karty od swoich przeciwników
K2 - W grze każdy z graczy kieruje zespołem 2 himalaistów, którzy rywalizując z innymi zespołami, starają się zdobyć szczyt i przetrwać do końca 18-dniowej wyprawy. Gracze poruszają himalaistami po planszy za pomocą kart, które zagrywają co rundę. Im wyżej wejdzie dany wspinacz, tym więcej punktów zwycięstwa zdobędzie na koniec gry. Jednak w wyższych partiach gór trzeba uważać na poziom aklimatyzacji. Jeśli spadnie on poniżej 1, wyczerpany himalaista zginie i gracz nie otrzyma zdobytych przez niego punktów zwycięstwa. Dlatego tak ważnym elementem gry jest wybór odpowiedniej drogi na szczyt, optymalne stawianie namiotów i zwracanie uwagi na pogodę, która w znaczący sposób wpływa na trud wędrówki na szczyt.
a także
Abyss (Głębia),
Drako,
Pokój 25,
Seasons (Pory roku),
Splendor
Tash-Kalar: Legendarna Arena
Tzolkin
Wikingowie
Zakazana wyspa
Cardline: Zwierzęta
Duszki
Pan Listonosz Express
i wiele innych...